KUNDESERVICE

Vil du ta kontakt? Vi vil gjerne høre fra deg. Her kan du nå oss.

Kontakt oss




    SPØRSMÅL OG SVAR

    Min bestilling

    MIN ORDER

    Når du har blitt medlem hos oss får du tilgang til Mine sider. Der finner du informasjon om alle dine ordre; når du bestilte, hvilke produkter du bestilte, hva det kostet og hvilke betalingsmåter du brukte. Du får også en bra oversikt over alle produkter du har lagret som favoritter. Skal du endre adresse, telefonnummer eller andre opplysninger? Det gjør du også under Mine sider!

    HVOR ER ORDREN MIN?

    Etter å ha fullført bestillingen vil du innen kort tid få en ordrebekreftelse med informasjon om bestillingen din, samt gjeldende lagerstatus for alle ordrelinjer. Når bestillingen sendes fra vårt lager vil du motta en sendingsbekreftelse via e-post. I sendingsbekreftelsen er det en sporingslink slik at du kan følge sendingen hele veien til hentestedet eller hjem til deg. Til slutt vil du bli varslet via SMS når pakken din er tilgjengelig for henting, eller når du kan forvente levering på døren.

    KAN JEG ENDRE ELLER FJERNE MIN ORDRE?

    Du har ikke muligheten til å selv endre din ordre etter at du har bekreftet den. Derimot kan vår kundeservice kansellere ordren eller fjerne varer så lenge den ikke har rukket å bli behandlet på lageret. Kontakt oss på kundeservice@www.thevelvet.no så hjelper vi deg. Vennligst legg merke til at vi gjør vårt beste for å sende alle ordre så raskt som mulig. Dette betyr at vi ikke alltid kan hjelpe deg med å fjerne eller gjøre endringer på ordre, selv om du skriver til oss umiddelbart.

    Opprett konto

    JEG VIL OPPRETTE EN KONTO, MEN E-POSTADRESSEN ER ALLEREDE OPPTATT?

    Dette er avhengig av om du allerede har en kundekonto hos oss. Klikk på «Logg inn», og så «Glemt passord». Der kan du så fylle ut e-postadressen du forsøkte å registrere deg med, så sender vi deg en lenke som du kan bruke til å oppdatere ditt passord.

    JEG HAR GLEMT PASSORDET MITT?

    Klikk på «Logg inn», og så «Glemt passord». Fyll dermed ut din Nelly-registrerte e-post, så sender vi deg en lenke som du bruker for å skifte passord.

    Mine favoritter

    HVORDAN BRUKER JEG MINE LISTER»?

    For å lagre et produkt under «Favoritter» klikker du på hjertet som finnes på alle produkter. I menyen finner du et hjerte hvor du ser oversikt over alle produkterne du har likt. 

    KAN MAN RESERVERE ET PRODUKT GJENNOM Å LEGGE DET I SHOPPINGBAGEN?

    Nei, man kan ikke reservere et produkt. For å være sikker på å være først ute, må man gjennomføre sitt kjøp.

    Betaling

    HAR MIN ORDRE GÅTT IGJENNOM?

    Du kommer til å få en ordrebekreftelse til den e-postadressen du har registrert, rett etter at kjøpet ditt har blitt godkjent.

    KJØPET GIKK IKKE IGJENNOM, MEN DET HAR BLITT GJORT EN RESERVASJON LIKEVEL?

    I sjeldne tilfeller kan det likevel skje en reservering på din bankkonto selv om det oppstod en feil ved ordretilfellet. Denne slippes i så fall igjennom i løpet av 1-5 bankdager.

    NÅR FÅR JEG TILBAKEBETALINGEN FOR MIN RETUR?

    Du vil få tilbakebetalingen innen 5-7 bankdager regnet fra og med dagen du fikk din returbekreftelse fra oss. Tilbakebetalingen blir alltid gjort til samme betalingskort som ble brukt ved kjøpet.

    Faktura

    KLARNA FAKTURA

    Fakturaen skal betales etter avtalen som er opprettet med Klarna. Betalingsopplysningene for fakturaen finner du i e-posten du fikk fra Klarna da du gjennomførte kjøpet.

    For mer informasjon om Klarnas vilkår klikk her.

    HVORDAN FÅR JEG MIN TILBAKEBETALING NÅR JEG HAR BETALT MED KLARNA FAKTURA?

    Så snart vi har mottatt og registrert din retur meddeler vi Klarna om at de skal starte en tilbakebetaling til deg eller kreditere fakturaen. 

    HVORFOR GÅR IKKE MITT KJØP GJENNOM?

    Hvis ditt kjøp ikke godkjennes når du velger å betale med faktura, kan det skyldes flere ting:

    • Du er under 18 år
    • Adressen du oppga er ikke din folkeregistrerte adresse
    • Du har oppgitt feil personnummer
    • Du har nådd din maksimale kredittgrense
     

    Ønsker du mer informasjon? Kontakt gjerne Klarna.

    Direktebetaling

    HVA ER DIREKTEBETALING?

    Når du bruker direktebetaling som betalingsmåte betyr det at beløpet trekkes umiddelbart, uten at det først gjøres en reservasjon på beløpet.

    KJØPET GIKK IKKE GJENNOM, MEN PENGENE BLE TRUKKET LIKEVEL?

    I motsetning til kortbetaling trekkes pengene umiddelbart ved direktebetaling, derfor er det en mulighet for at beløpet trekkes fra konto selv om ordren ikke blir godkjent. Selvfølgelig vil du bli tilbakebetalt pengene om dette skjer. Du vil kunne se tilbakebetalingen i nettbanken din i løpet av 1-5 virkedager.

    NÅR FÅR JEG TILBAKE PENGENE FOR RETUREN MIN?

    Du kan se tilbakebetalingen i nettbanken i løpet av 1-5 virkedager, regnet fra og med dagen du mottok en returbekreftelse fra oss. Tilbakebetalingen gjøres alltid til samme bankkonto som benyttes ved kjøpet.

    Rabatter og kampanje

    KAN JEG KOMBINERE RABATTER OG GAVEKORT?

    Ja, det kan du! Du kan derimot ikke kombinere rabatter med andre rabatter, eller rabatter og allerede nedsatte varer.

    HVOR KAN JEG SE GYLDIGHETSDATOEN PÅ MITT GAVEKORT?

    Du finner gyldighetsdatoen for ditt gavekort enten i e-posten du fikk ved e-gavekort. 

    HAR DERE NOEN RABATTKODER JEG KAN FÅ?

    Ved å følge oss på sosiale medier som f.eks. Facebook og Instagram så er du alltid først ute med å få rabatter. Vi anbefaler også at du melder deg på vårt nyhetsbrev slik at du ikke går glipp av noe.

    STANDARDLEVERANSE

    • Fri frakt 
    • 7-14 arbeidsdager (mandag-fredag, ikke røde dager)
    • Leveres på døren av PostNord eller Helt Hjem

    HVOR ER MIN ORDRE?

    Når bestillingen sendes fra vårt lager vil du motta en sendingsbekreftelse via e-post. I sendingsbekreftelsen er det en sporingslink slik at du kan følge sendingen hele veien til hentestedet eller hjem til deg. Til slutt vil du bli varslet via SMS når pakken din er tilgjengelig for henting, eller når du kan forvente levering på døren.

    Min retur

    HAR DERE MOTTATT MIN RETUR?

    Det tar omtrent 14 dager fra du har levert din returpakke med Helt Hjem til pakken kommer tilbake til oss og vi kan starte din tilbakebetaling. Du får returbekreftelse på mail så snart pakken har kommet til vårt returlager.
    Psst! Det kan ta opp til 3 dager før en retur klargjøres dersom du har sendt flere returer i samme pakke, så du kan motta to (eller flere!) bekreftelsmail.

    KOSTER DET NOE Å GJØRE EN RETUR?

    Det er gratis returfrakt om du legger inn en ny bestilling innen 24 t, ellers tillegges en returavgift på 300 kr.

    FÅR JEG EN NY FAKTURA PÅ DET NYE BELØPET HVIS JEG GJØR EN RETUR?

    Ja. Klarna sender en oppdatert faktura via mail etter at vi har tatt imot returen.
    OBS! Ved returer tilbakebetales ikke avgifter som f.eks. fakturaavgift. 

    Slik returnerer du

    HVORDAN GJØR JEG EN RETUR?

    Send en epost til kunderservice@www.thevelvet.no

    Det er viktig at du kontakter oss så fort som mulig slik at returhåndteringen og tilbakebetalingen skal gå så raskt og smidig som mulig.

    • 300 kr i returporto (gratis retur ved ny ordre innen 24 h eller ved skade)

    Du har 30 dager på deg til å bestemme om du vil beholde dine produkter, regnet fra da du mottok din pakke. Produktene skal sendes tilbake i originalstand og i sin originalforpakning med etiketter og lapper fremdeles festet til produktet.

     

    Husk å ta vare på kvitteringen du får ved leveransen til du har mottatt en returbekreftelse fra oss.

     
    Angrerett

    Du har alltid 30 dagers angrerett i henhold til gjeldende forbrukerlov. Dette betyr at du som kunde har rett til å angre ditt kjøp ved å gi beskjed til The Velvet innen 30 dager fra du, du eller et ombud ved deg, har mottatt den bestilte varen. Varen skal sendes i retur innen 30 dager regnet fra den datoen du gav beskjed til The Velvet om att du benyttet deg av din angrerett. Produktene skal sendes tilbake i like god stand som da du mottok den, i sin originalforpakning og med etiketter og lapper fremdeles festet til produktet. 

     

    KAN JEG KOMBINERE FLERE RABATTER I ETT KJØP?

    Nei, det kan du ikke. To eller flere ulike rabattkoder kan ikke kombineres, og det samme gjelder for allerede nedsatte varer.

    HVA KAN JEG BRUKE RABATTKODEN TIL?

    Masse! Du kan bruke rabattkoden din på hele* vårt fantastiske sortiment, bortsett fra varer som allerede er nedsatt.

    *Vilkår kan variere mellom ulike rabattkoder.

    KAN JEG BYTTE EN VARE OG LIKEVEL FÅ BRUKE EN TIDLIGERE RABATT?

    Har du kjøpt en vare hos oss på The Velvet med en av våre bra deals eller rabattkoder og du har lyst til å bytte? Vi har ikke noe system for bytte, men selvfølgelig kan du gjøre en retur + legge inn en ny bestilling som vanlig! Hvis dealen eller rabatten fortsatt ligger ute på nettsiden er det bare å fylle ut returårsak, sende tilbake varen du ønsker å bytte og legge inn en ny bestilling innen 24 h. Har rabatten eller tilbudet forsvunnet før du har fått varen hjem og ønsker å returnere og bestille samme vare, og i tillegg få rabatten? Ikke noe problem, kontakte kundeservice etter at du har bestilt på nytt så hjelper de deg slik at du får samme rabatt igjen.

    HVORDAN AKTIVERER JEG EN RABATTKODE?

    Har du en rabattkode som du vil bruke hos oss fyller du inn koden i kassen når du ska fullføre din bestilling. Trykk på aktivér og du vil kunna se totalbeløpet med en gång. Enkelt og smidig!

    HVOR FINNER JEG RABATTKODENE DERES?

    Ved å følge oss på sosiale medier som for eksempel Facebook og Instagram er du alltid først ute med å få våre rabatter og tilbud. Ønsker du å få tilsendt siste nytt og ekstra tilbud før alle andre? Hvis jeg var deg ville jeg abonnert på vårt nyhetsbrev for å ikke gå glipp av noen av våre fantastiske deals.